Jak reklamovat?

Právo na reklamaci (Uplatnění práva z vadného plnění)

  1. Dodavatel odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Dodavatel odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal, má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které Dodavatel nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  2. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
  3. Pokud zboží vykazuje vady, má kupující v platné záruční době právo na jednu z následujících možností řešení reklamace (volbu způsobu řešení reklamace stanovuje Dodavatel dle povahy vady):
    1. opravu zboží,
    2. výměnu zboží za nové,
    3. přiměřenou slevu z kupní ceny,
    4. odstoupení od smlouvy v případě neopravitelnosti či nemožnosti výměny zboží.
  4. Reklamaci lze uplatnit v místě sídla dodavatele:
    Computer Media s.r.o.
    Olomoucká 4630/28
    796 01  Prostějov
  5. Zboží k reklamaci je možné doručit osobně nebo přepravní službou.
  6. Dodavatel je povinen přijmout reklamaci na uvedené adrese.
  7. Dodavatel bude o stavu reklamace informovat kupujícího primárně elektronicky (e-mailem, SMS, telefonicky).
  8. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
  9. Dodavatel je povinen kupujícímu podat informaci o tom, co je obsahem reklamace, o datu a způsobu vyřízení reklamace a potvrzení o ukončení vyřízení reklamace.
  10. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace.
  11. V případě zamítnutí reklamace je Dodavatel povinen odůvodnit zamítnutí reklamace.
  12. Dodavatel bude písemně informovat kupujícího o výsledku reklamace a způsobu jejího vyřízení.

Nejčastější dotazy

Jak postupovat při reklamaci

  1. Zabalte reklamované zboží a do balíku vložte informaci buď s číslem objednávky, nebo číslem dokladu, nebo kopií dokladu. Pokud už žádný doklad nemáte, vůbec nevadí, v tom případě postačí jakýkoliv jiný údaj, který nám pomůže identifikovat, že jste si zboží v minulosti u nás zakoupili (například e-mailová adresa shodná s e-mailovou adresou na původní objednávce, nebo fyzická adresa, na kterou bylo zboží v době nákupu objednáno).
  2. Dále do balíku vložte informaci se stručným popisem závazdy - například nerozběhne se motorek, nebo nerozsvítí se, apod.
  3. Zašlete balík (nebo jej osobně doručte, máte-li tu možnost) s reklamovaným zbožím na adresu:
    Computer Media s.r.o.
    Olomoucká 4630/28
    796 01  Prostějov
  4. Reklamaci se budeme obratem věnovat a o jejím výsledku Vás budeme informovat.   
Maximální délka reklamačního řízení je 30 dnů.

Kdo nese jaké náklady na reklamaci?

Pokud je reklamace oprávněná, pak veškeré náklady na reklamaci nese dodavatel.

Jste případně schopni zajistit svoz zejména objemnějšího reklamovaného zboží?
Ano, zejména u objemnějšího zboží jsme připraveni zajistit svoz reklamovaného zboží sjednaným kurýrem z naší strany. V takovém případě doporučujeme nás kontatovat.  

Bude prodloužena záruční doba o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení?
Ano. Záruční doba bude prodloužena o dobu, po kterou zboží bylo na straně dodavatele v reklamačním řízení.

Je možné namísto reklamace požadovat vrácení peněz?
Bohužel nikoliv. Vrácení peněz je možné pouze formou odstoupení od smlouvy a to je úkon, který lze provést nejpozději do 14 dní od doručení zboží. Protože reklamace je obvykle reakcí na výskyt závady, která se obvykle projeví až po nějakém čase užívání, kdy je logicky výrobek nejen rozbalen, ale již značně opotřeben, není vrácení peněz možné. Vyjímkou je stav, kdy je jeden výrobek reklamován kvůli stejné závadě potřetí - pak lze žádat buď výměnu zboží za jiný kus a nebo vrácení peněz. 

Na co se nevztahuje reklamace? Co velmi pravděpodobně nebude uznáno?
Velmi pravděpodobně nebudou uznány reklamace závad, které vznikly nevhodným použitím zboží a nebo které jste zavinili svým jednáním sami. Stejně tak nebudou uznány reklamace vad, které vznikly běžným opotřebením zboží.
Jak reklamovat? | nixa.cz
{"prihlaseny":0,"vikendy":"","jazyk":"1","povinne":"Povinn\u00e1 polo\u017eka","neopravnen":"Nem\u00e1te opr\u00e1vn\u011bn\u00ed k proveden\u00ed po\u017eadovan\u00e9 operace. Ov\u011b\u0159te jestli je va\u0161e p\u0159ihl\u00e1\u0161en\u00ed st\u00e1le aktivn\u00ed a sv\u00e1 p\u0159\u00edstupov\u00e1 pr\u00e1va.","ok":"OK","storno":"Storno","odstraneni":"Odstranit","nacitani":"Soubor se na\u010d\u00edt\u00e1, \u010dekejte pros\u00edm...","ano":"Ano","ne":"Ne","form_uspech":"Zm\u011bny byly \u00fasp\u011b\u0161n\u011b ulo\u017eeny","form_neuspech":"Zm\u011bny se neulo\u017eily. Opravte pros\u00edm vyzna\u010den\u00e9 chyby a akci opakujte.","dalsi":"Dal\u0161\u00ed","hledat":"hledat","odpocet_den":"dny","odpocet_hodina":"hod","odpocet_minuta":"min","odpocet_sekunda":"sek","odpocet_konec":"Akce ji\u017e skon\u010dila"}
https://www.nixa.cz/
https://www.nixa.cz/jak-reklamovat?h=&dalsi=0&idWebHomepage=
Během minut dojde k vašemu automatickému odhlášení ze systému. Potřebujete více času?
Z důvodu dlouho trvající nečinnosti jste byl automaticky odhlášen ze systému
Zapomněli jste heslo?

Nemáte ještě účet?

Registujte se

Chci se registrovat!